tiistai 28. tammikuuta 2014

Australia Day

Viime viikonloppu olikin long weekend kun oli Australia Day. Australia Day on Australian kansallispäivä. Alkujaan suunnitelmissa oli mennä Aussie Day viikonloppuna Sydneyyn mutta rahansäästö meiningeissä päätettiin jäädä Melbourneen. Mutta viikonloppu oli ihan huippu ja tein paljon kaikkea! Lauantai-aamuna suuntasin Ocean Groveen surffaamaan. Meri oli taas aika sekamelskaa ja aallot suht isoja. Jouduinkin surffaamaan aika lähellä rantaa koska en koe turvalliseksi mennä yksin liian pitkälle ja syvälle. Itseasiassa surffaaminen yksin ei oikeastaan ole suositeltavaa varsinkaan jos lähellä ei ole muita, ja varsinkaan jos on alottanut surffaamisen vasta vähän aika sitten (kuten minä). Kaiken lisäksi sunnuntaina Jan Jucin ranta, joka on Torquayn ihan vieressä (jossa olen ollut myös surffaamassa) suljettiin hai havainnon vuoksi. Jaiiiks. Parin tunnin surffin jälkeen menin Westfield ostarille jossa nähtiin Elsan ja Carolinen kanssa. Iltapäivällä juoksulenkin jälkeen ajoin Torquayyn Titin luokse jossa prepartyiltiin ennen Torquay Pubia. Mä olin jälleen autolla liikenteessä koska sunnuntai-aamuna oli aikainen lähtö Melbourneen. Ja se meininki siellä pubissa jälleen kerran.... Voin sanoo et tais olla vika kerta siellä kuskina. Pahempi meno ku missään Itä-Helsingin kapakassakaan voin sanoa :D
 Iidan kanssa viikonlopun kohokohtana oli extempore meno Aviciin konserttiin!! Saatiin ostettua liput Iidan kaverilta ihan ok hintaan. Ite kun tykkään house musiikista aika paljon ja etenkin Aviciista. Ennen keikkaa sunnuntaina (Australia Day) kierreltiin vaan keskustassa ja käytiin muitten tapaan ostamassa vähän Australia krääsää. Iidan hostvanhemmilta saatiin aussi lippu tatuointeja ja lisäks ostettiin mini Australia liput (jotka kuitenkin jäi vahingossa hostelliin ennen konserttia). Australia Day muistutti mun mielestä paljon meijän Suomen vappua. Ihmiset juhlii paljon ulkona, krääsää myydään paljon (tosin kaikki on siis Australia krääsää), paljon tapahtumia kaupungissa ja ihmiset humalassa. No lähdettiin junalla sitten konserrti paikalle siinä neljän jälkeen iltapäivästä. Paikalla oli huikee meno jo lämppäreiden aikaan. Avicii alkoi soittamaan kahdeksalta ja fiilis ja tunnelma oli ihan mieletön! 








Maanantaina oltiin St. Kildan rannalla 11 aikaan. Hetken siinä pyyhkeitä asetellessamme ja höpöteltyämme viereiset tytöt huusivat "ai täällä on muitakin suomalaisia" :D Ja nää tytöt on kanssa au paireja Melbournesta! Siinä sitten nautittiin koko aurinkoinen ja kuuma päivä yhdessä ja vaihettiin numeroitakin. Oli taas ihana jakaa au pair kokemuksia muiden kanssa ja kuulla heidän perheistään ja työstään. Sain taas vähän lisää väriä pintaan ja lämpömittarikin kohosi 38 asteeseen. Kuitenkin vesi tuntui yllättävän kylmältä enkä päässyt polviani pidemmälle rantaveteen :D Tällä viikolla on taas tullut heatwave, tänään ollut yli 40 astetta lämmintä. Loppuviikosta on sellasta 30-40 astetta. Aluksi ajattelin että jee vihdoinkin kunnon helteet, mutta oikeesti, vaikka mä oonkin todellinen kesäihminen ja auringonpalvoja ja helteen ystävä, tää 40 astetta on jo ihan liikaa ja ahdistavaa kun pitäisi kummiskin yrittää elää normaalia arkea. Juoksulenkit voi unohtaa ihan kokonaan, lasten kanssa pitää olla koko päivä sisällä, mun huoneessa on varmaan 30 astetta ja kun edes menee pihalle pariksi minuutiksi alkaa hiki jo valua. Kaiken lisäksi metsäpalot saattaa alkaa jylläämään täällä. 

St. Kilda maanantaina


Nyt on jäljellä au pair aikaa enää vähän yli 2 viikkoa. Meillä lähtee Iidan kanssa lento Melbournesta Sydneyyn 15.2 kello kuusi aamulla. Seuraava au pair saapuu tänne jo perjantai aamulla, joten mä kerkeen nähdä perheen uuden ranskalaisen au pairin! Itseasiassa hostäiti pyysikin jos perjantai-iltana syötäisiin dinner yhdessä minä ja uusi au pair sekä veisin sen pienelle ajelulle keskustaan ym näyttämään vähän paikkoja ja tottakai kertomaan mun kokemuksia. Mua tosiaan on nyt alkanut aikamoisesti jännittämään tää lähtö. Oon ihan omillani siitä lähtien sekä jään yksin Cairnsiin kun Iida lähtee takaisin kotiin maaliskuun puolvälissä. Mun pitäs lisäksi saada aika nopeasti uusia töitä sillä rahaa ei varmaan ihan hirveesti oo sitten pelkästään lomailuun ja oleiluun. Mutta yritän nyt ottaa rennosti ja olla stressaamatta. Reissailua ja lomailua mä oonki au pair töiden vastapainoksi kaivannut! Hostperhettä tuun kaipaamaan ihan hirveästi. Olin tänäkin aamuna ihan surullinen kun perheen keskimmäinen sanoi mulle aamulla että ei halua että lähden. Onneksi tuun näkemään tän maailman parhaan hostperheen sitten ensi heinäkuussa kun tullaan Melbourneen ja Geelongiin mun siskon ja äidin kanssa. 

1 kommentti:

  1. luin muutamassa tunnissa sun blogin läpi ja oma matkakuume vaan taas kasvoi... hyvin osaat kirjottaa! todella mukava blogi :)

    itse olen lähdössä todennäkösesti syksyllä kans ausseihin, niin sellanen kysymys olisi, että millanen budjetti/säästöt sulla oli käytössä sen jälkeen kun pakolliset kulut (lennot, viisumi, ym.) oli maksettu? ei tarkkaa summaa tarvitse kertoa! :b olis kiva, jos vastaisit jtn, kun vähän pelottaa, että mulla jää budjetti niin pieneksi, että ei ens välivuosi meekkään niinkuin oon suunnitellut :o

    VastaaPoista