maanantai 3. helmikuuta 2014

Keep calm and believe your dream

Hei jälleen! Kuuntelin tänään kaikkia biisejä joita oon kuunnellut tänä au pair aikana. Lisäksi selasin tota kuvatulvaa jonka oon saanut aikaiseksi mun koneen tiedostoihin. Aloin melkeen itkemään kun mietin että jäljellä on 11 päivää. Lisäksi fiilistelin ja muistelin kaikkea mitä oon täällä tehnyt/nähnyt/kokenut. Mun ekat 2 viikkoa täällä. Pientä ahdistusta ja koti-ikävää, yksinäisyyttä joka kuitenkin haihtui pian ajan kanssa pois. Great Ocean Road trip, Phillip Island, Aussi futismatsi, surffaus, mutajuoksu, Melbourne viikonloput, Lauran ja Roosan tulo tänne, Tasmania, Aviciin konsertti, illat Torquayssa, joulu perheen ja heidän sukulaisten kanssa, lisäksi kaikki retket tyttöjen kanssa, kaikkea niin mahtavaa tapahtunut!! Ja nyt takana on mun ikimuistoisimmat 6 kuukautta. Oon oppinut niin paljon uutta ja saanut kokemuksia, rohkeutta, itsevarmuutta ja ystäviä! Ja voin suositella au pairiksi lähtöä kaikille ketkä ovat edes vähän miettineet au pairiksi lähtöä! Oon iloinen jo niistä uusista pienistä arjen käytännön asioista jotka voin tuoda meille Suomeen kotiin ja esitellä ne sitten äidille (esim mun hostäidin mielestä oikeaoppinen pyykkien ripustus, sekä mulle uusi juttu: riisin keittäminen mikrossa sekä tietenkin monet uudet maittavat reseptit!) :D. Oon saanut jo äidin ja siskon tuloa varten hoidettua Australian sisäiset lennot meille sekä Cairnsin hotelli. Sydneyn ja Melbournen hotellit täytyy vielä hoitaa (äiti ja sisko tulee siis Australiaan 28.6 :D. Lisäksi oon tekemässä sellasta muisto kuvaposteria mun hostperheelle jossa on kuvia musta lapsien kanssa ym. 




Eilen vietettiin mahtava päivä Iidan ja Teemun kanssa St Kildan rannalla. Nyt oon vaan vähän palanut kun aurinko on ollut liian voimakas. Lisäksi käytiin rantsun jälkeen  syömässä ja sain parasta fetasalaattia vähään aikaan! Lauantaina mentiin Iidan kanssa Chapel Streetille jossa vietettiin iltaa melko isolla Suomi porukalla. Tänne on tullut paljon uusia suomalaisia au paireja, juuri kun me ollaan Iidan kanssa lähdössä :/ Ensi viikolla on meidän vika viikonloppu Melbournessa ja pitäisi vissiin juhlia sitten kunnolla? :D 








Flinders Stationilla oli lauantaina haiden pyyntiä vastustava mielenosoitus


1 kommentti:

  1. Hei!:)
    Sun aupair-blogi on mahtava! Olen itse erittäin innostunut aupairiksi lähtemisestä, juuri Australiaan.
    Haluaisinkin tietää, miten löysit host perheesi? Entä onko aupairina oleminen kallista tai siis kuluuko sielä paljon rahaa. Miten olet päässyt tutustumaan paikallisiin ja saanut kavereita?
    Entä suositteletko aupairiksi lähtemistä heti lukion jälkeen vai vasta vuoden päästä?

    VastaaPoista